lördag 2 februari 2013

Februaris mål

Då var det februari och dags för en utvärdering av januaris uppsatta mål, träna minst två gånger i veckan. Låter kanske lite, men mest för att ha ett rimligt mål som jag kände var genomförbart som otränad och utan rutin men även under en hektisk jobbmånad.

Januari började med förkylning och feber vilket resulterade i promenader som träning. Sen körde jag på enligt träningsschema inför varvet. Målet uppfylldes därmed med råge. Det har dock inte påverkat min kropp, varken i mått eller vikt, eller jo, ytterligare lite åt fel håll.. Det visar hur viktig kosten är. Mycket löpning hjälper inte och därav februaris mål: Godisförbud! Det första i mitt liv. Jag som är en tvättäkta gottegris!

Men är det någon gång det ska ske så är det februari, den kortaste månaden på året.

Nu är vi redan på dag två, utan fusk. Inte ens en cola har det blivit. Däremot sitter vanan i men mer om det en annan dag :)

Inga kommentarer: